۱۳۹۸/۰۷/۱۴

10 روش کاربردی افزایش نصب اپلیکیشن

آشنایی با ۱۰ روش کاربردی افزایش نصب اپلیکیشن همراه با بررسی قیمت نصب تضمینی اپلیکیشن

اگر ایده ای برای ساخت یک اپلیکیشن جذاب و پرمخاطب دارید و یا اپلیکیشن خود را ساخته اید و به دنبال افزایش مخاطب و بعد از آن افزایش درآمد از اپ خود هستید، باید در کنار ایده و پشتکاری که دارید، چندین نکته کاربردی را برای افزایش مخاطب و همینطور افزایش نصب اپلیکیشن خود رعایت کنید که در ادامه آن ها را با شما درمیان میگذاریم.

باید همیشه این نکته را درنظر بگیرید که شما تنها نیستید، باتوجه به موضوع کسب و کار و همینطور موضوعی که اپلیکیشن شما دارد، شما رقیبانی دارید که در حال حاضر اپلیکیشن خودشان را در گوگل پلی، کافه بازار، مایکت یا … منتشر کرده اند و شما فقط با داشتن یک اپلیکیشن نمی توانید با انها رقابت کنید. شما باید در کنار ارائه یک اپلیکیشن کاربردی، از روش هایی استفاده کنید که در عین سادگی، تاثیرگذاری بالایی داشته باشند تا بتوانید رقبای خود را کنار بگذارید تا به مخاطبان و درامد بیشتری برسید.

 

روش های افزایش نصب اپلیکیشن

۱. بهینه سازی محتوای مارکت ها از طریق ASO

بهینه سازی محتوای اپ استورها از طریق ASO یکی از اصلی ترین و در عین حال ابتدایی ترین روش هایی است که باعث افزایش چشم گیر رشد مخاطبان اپلیکیشن شما می شود. فراموش نکنید همانطور که باید از طریق تکنیک های SEO و بهینه سازی وب سایت، کاربران سایت خود را از طریق گوگل افزایش دهید، در مارکت ها و اپ استورها هم همین موضوع صادق است و شما باید از متا دیتاها، کلمات کلیدی درست، عنوان و توضیحات جامع غافل نشوید، در کنار این موارد هم دسته بندی درست، تست های A/B روی عناوین و … هم به کمک شما می آیند تا مخاطبان خود را افزایش دهید.

با استفاده از تکنیک ASO، با صرف کمترین هزینه نصب اپلیکیشن خود را می توانید افزایش می‌دهید. درست همانند بهینه سازیی که در سئو است، این روش هم نیازمند بررسی دقیقی است که ابزارهای خاصی هم به کمک شما می آیند مانند کی ورد پلنر گوگل (Keyword Planner) یا Apple Search Ads ابزارهایی هستند که برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

افزایش نصب اپلیکیشن

 

۲. مخاطبان خود را به نظر و رتبه دادن تشویق کنید
برای این که در مارکت های مختلف اپلیکیشن دیده شوید، شما نیاز به نظرات بیشتر و همینطور رتبه بندی بالاتری دارید، طبیعی است که در شرایط برابر، اپلیکیشنی بالاتر از سایر اپلیکیشن هاست که رتبه و امتیاز بیشتری توسط کاربرانش کسب کرده باشد.

اما برای تشویق به نظر و امتیاز دادن باید چه کرد؟ شما می توانید در متن توضیحات اپلیکیشن خود و یا از طریق پیام هایی که به صورت ناتیفیکیشن یا درون برنامه ای ارسال می کنید، کاربران را تشویق به دادن امتیاز کامل به اپ خودتان کنید. همچنین در خود اپلیکیشن بستری را قرار بدید تا کاربران شکایات خودشون رو از اپلیکیشن شما در آن وارد کنند تا نظرات منفی کمتر سمت اپ استور و سایر مارکت ها رود.

 

۳. تست صحت و سالم بودن اپلیکیشن
همیشه پس از انتشار هر آپدیتی از اپلیکیشن ها، کاربران مختلفی که از دیوایس و گوشی های مختلف استفاده می کنند، دچار مشکل می شوند، این مسئله اجتناب ناپذیر است اما برای کاهش این مسئله و همینطور کاهش درج نظرات منفی در قسمت نظرات و امتیازات کافه بازار و …. باید چند نکته را رعایت فرمایید: اول از همه قبل از انتشار آپدیت، تا می توانید خودتان اپلیکیشن مورد نظر را روی گوشی های مختلف تست و بررسی کنید تا خطاها به حداقل برسد، دوما بالافاصله پس از اطلاع از وجود باگ از طریق نظرات کاربرانتان، سعی در رفع مشکل و ارائه اپدیت جدیدتر کنید تا بتوانید باعث افزایش نصب اپلیکیشن خود شوید.

 

۴. تشویق کاربران به معرفی اپلیکیشن
یکی از بهترین روش های بازاریابی و افزایش و رشد مخاطبان اپلیکیشن ها، معرفی از طریق خود کاربران است، سعی کنید از طریق پیشنهادهای مختلف مانند امتیاز، بن تخفیف یا … مشتریان و کاربران خود را تشویق به معرفی و تبلیغ اپلیکیشنتان کنید.

 

۵. تهیه محتواهای تبلیغاتی جذاب
داشتن محتواهای مفید، مرتبط و همینطور جذاب برای اپلیکیشن خود آماده کنید، محتواهای آماده شده را می توانید در قالب رپورتاژ آگهی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و … به افراد مختلف نمایش دهید و آن ها را ترغیب به استفاده از اپلیکیشن خود کنید. فراموش نکنید بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی است و باید حتما از آن برای رشد مخاطبان خود استفاده کنید.

 

۶. فعالیت در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!

حضور فعال در شبکه های اجتماعی روش بسیار مناسب و موثری است که شما می توانید با فعالیت در بین مخاطبان این فضاها ، اپلیکیشن خود را از طریق محتواهایی که قبلا تولید کرده اید معرفی کنید و خیلی زود مخاطبان خاصی را برای اپلیکیشن خود جذب کنید و به دنبال آن، میزان نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که افرادی که در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت می کنند دارای سلایق و ویژگی های مختلفی هستند که با یک الگو نمی شود نظر همه آن ها را برای استفاده از اپلیکیشن خود جلب کرد، پس باید در نظر داشته باشید که در عین رایگان بودن و قدرت بالای این بستر تبلیغاتی، نیازمند داشتن استراتژی و برنامه ریزی درست و هدفمندی می باشد

جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ما با عنوان مزایای ایجاد کانال تلگرام را مشاهده کنید

 

۷. تبلیغ اپلیکیشن و کسب و کار از طریق اینفلوئنسر مارکترها

همه در هر شبکه اجتماعی افرادی هستند که به خاطر موقعیت، ویژگی و یا رفتارهایی که دارند مورد توجه قرار میگیرند، پیج های این افراد بستر مناسبی برای تبلیغ اپلیکیشن و کسب و کار شماست، شما می توانید بر اساس رنج سنی و یا ویژگی های عمومی مخاطبان این اینفلوئنسرها، سفارش تبلیغ و یا کار با اپلیکیشن خود را بدهید تا افراد بیشتری با اپلیکیشن شما آشنا شوند.

 

۸. آنلایز، بررسی و تحلیل

حتما آنالیز رفتاری کاربران اپلیکیشن خود را فراموش نکنید! شما با بررسی و تحلیل رفتارهای مخاطبان اپلیکیشنی که دارید به جواب خیلی از سوال هایی که برای شما پیش می آید برسید، سوال هایی مانند آیا کاربران ما همانطوری که برنامه ریزی کرده ایم، از اپلیکیشن استفاده می کنند ؟ کدام صفحات بیشتری نرخ ورود یا خروج را دارند؟ چرا از اپلیکیشن نمی شود کسب درآمد کرد؟ و سایر سوال های مشابه

 

۹. طرح ای تخفیفی شگفت انگیزی بگذارید
اگر کمی جستجو کنید متوجه می شود که روش های درآمد زایی مختلفی را می شود برای اپلیکیشن های موبایل تهیه کرد، یکی از این روش ها که عموما توصیه می شود این است که برای جلب اعتماد مشتری، بخش های کمی از اپلیکیشن را به صورت رایگان در اختیار او قرار دهید و سایر بخش های مهم را پولی کنید، البته روش بیشتر مناسب اپلیکیشن هایی است که از ابتدا پولی هستند و می خواهند مخاطبانشان را بدون تغییر در این مدل درآمدزایی، افزایش دهند

 

۱۰. انتخاب نام و آیکون جذاب

یکی از مهم ترین بخش های این مقاله، همین مورد است، انتخاب یک نام و آیکون جذاب گاهی می تواند مشتریان وفاداری را برای اپلیکیشنی که دارای نمونه ای مشابه زیادی هستد ایجاد کند. حتما توصیه می شود اگر اطلاعاتی در رابطه با طراحی UI و همینطور آیکون اپلیکیشن ندارید ، از یک متخصص برای راهنمایی و کمک بیشتر به شما استفاده کنید

 

 

در مجموع باید گفت همیشه از آنالیز تک تک این موارد فراموش نکنید، خیلی وقت ها مشکلاتی نهفته در یکی از این آیتم ها وجود دارد که اگر بتوانید آن را کشف و رفع نمایید، بسیاری از مشکلاتی که در نصب اپلیکیشن دارید برطرف خواهد شد.

 

اگر چنانچه نیاز به افزایش مخاطب اپلیکیشن خود از طریق نصب تضمینی داشتید، کارشناسان تیم تبلیغاتی یاقوت می توانند شما را در این امر یاری کنند، برای اطلاعات بیشتر می توانید روی تصویر زیر کلیک کید

نصب تضمینی اپلیکیشن